۴-۱- مقدمه
تجزیه‌وتحلیل داده‌ها برای بررسی صحت‌وسقم فرضیه در هر نوع تحقیق از اهمیت خاصی برخوردار است و امروزه در بیشتر تحقیقاتی که مبتنی بر اطلاعات جمع‌ آوری‌شده از موضوع موردپژوهش است تجزیه‌وتحلیل اطلاعات از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های پژوهش محسوب می‌شود. داده‌های خام با بهره گرفتن از نرم‌افزارهای آماری مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرند و پس از پردازش به شکل اطلاعات در اختیار استفاده‌ کنندگان قرار می‌گیرد. همان‌طور که در فصل سوم بیان گردید برای جمع‌ آوری اطلاعات موردنیاز این تحقیق، از ابزار پرسش‌نامه استفاده‌شده است. جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌های جمع‌ آوری‌شده از هر دو روش آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده گردیده است.
پایان نامه - مقاله - پروژه
جهت توصیف متغیرهای تحقیق در قالب جدول و نمودار از آمار توصیفی و همچنین توصیف کلی از وضعیت پاسخگویی پاسخ‌دهندگان به سؤالات پرسش‌نامه با بهره گرفتن از نرم‌افزار SPSS آورده شده است. در قسمت آمار استنباطی نیز، برای تحلیل داده‌ها جهت قضاوت در مورد فرضیات پژوهش از نرم‌افزار SmartPlS استفاده‌شده است.
۴-۲- آمار توصیفی
به‌منظور شناخت بهتر ماهیت جامعه‌ای که در پژوهش موردمطالعه قرارگرفته است و آشنایی بیشتر با متغیرهای پژوهش، قبل از تجزیه‌وتحلیل داده‌های آماری، لازم است این داده‌ها توصیف شوند. همچنین توصیف آماری داده‌ها، گامی در جهت تشخیص الگوی حاکم بر آن‌ها و پایه‌ای برای تبیین روابط بین متغیرهایی است که در پژوهش به کار می‌رود.
همان‌طور که در فصل قبل بیان شد، تحقیق حاضر یک پرسشنامه دارد که به ‌اندازه‌گیری متغیرهای پژوهش شامل تمرکز، رفتار شهروندی سازمان، رفتار منحرفانه در محیط کار و عدالت سازمانی می‌پردازد. همچنین تعدادی سؤال جمعیت شناختی نیز در ابتدای پرسشنامه آورده شده است. با توجه به داده‌های حاصل از قسمت ویژگی‌های جمعیت شناختی این پرسشنامه، اطلاعات زیر به‌صورت خلاصه در مورد مشخصات نمونه آماری موردنظر ارائه‌شده است.
جدول ۴-۱: جنسیت

 

درصد فراوانی گروه
۷/۸۹ ۱۳۰ مرد
۳/۱۰ ۱۵ زن
۱۰۰ ۱۴۵ جمع کل

نمودار ۴-۱: فراوانی پاسخگویان به تفکیک جنسیت
۱) مرد ۲) زن
جدول ۴-۲: رده سنی

 

درصد فراوانی گروه
۹/۲۶ ۳۹ زیر ۳۰ سال
۶۰ ۸۷
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...