رساله­ حاضر، حاصل پژوهش‌های نگارنده در دوره‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ مهندسی منابع­ طبیعی گرایش جنگلداری است که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ در دانشکده‌ی کشاورزی دانشگاه یاسوج به راهنمایی جناب آقای دکتر سهراب الوانی نژاد و مشاوره‌ی آقایان دکتر علیرضا صالحی و دکتر پیام فیاض از آن دفاع شده است و کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی آن متعلق به دانشگاه یاسوج است.

دانشکده­ی کشاورزی
گروه جنگلداری
پایان نامه­ کارشناسی ارشد رشته مهندسی منابع طبیعی جنگلداری
بررسی ساختار جنگل و خاک در دو توده­ی تخریب شده و کمتر تخریب شده بلوط ایرانی در جنگل­های زاگرس جنوبی، (جنگل­های حوزه­ یاسوج)
استاد راهنما:
دکتر سهراب الوانی نژاد
اساتید مشاور:
دکتر علیرضا صالحی
دکتر پیام فیاض
پژوهشگر:
احسان حسینیان
اردیبهشت ماه ۱۳۹۲
دانشگاه یاسوج
بررسی ساختار جنگل و خاک در دو توده­ی تخریب شده و کمتر تخریب شده بلوط ایرانی در جنگل­های زاگرس جنوبی، (جنگل­های حوزه­ یاسوج)
به­وسیله­:
احسان حسینیان
پایان نامه
ارائه شده به تحصیلات تکمیلی دانشگاه به عنوان بخشی از فعالیت­های تحصیلی لازم برای اخذ درجه کارشناسی ارشد
دانلود پایان نامه
در رشته:
مهندسی منابع طبیعی-جنگلداری
در تاریخ ۳۰/۰۲/۱۳۹۲ توسط هیات داوران زیر بررسی و با درجه عالی به تصویب نهایی رسید.
۱- استاد راهنما : دکترسهراب الوانی­نژاد با مرتبه­ی علمی استادیار امضاء
٢- استاد مشاور: دکتر علیرضا صالحی با مرتبه­ی علمی استادیار امضاء
۳- استاد مشاور: پیام فیاض با مرتبه­ی علمی استادیار امضاء
۴- استاد داور : دکتر رقیه ذوالفقاری با مرتبه­ی علمی استادیار امضاء
۵- نام و نام خانوادگی نماینده تحصیلات تکمیلی دانشگاه: دکتر علیرضا منفرد با مرتبه­ی علمی استادیار امضاء
اردیبهشت ماه ۱۳۹۲
تقدیم به
پدر بزرگوار و مادر مهربانم،
این پایان نامه اثری است کوچک، خیلی کوچک و شاید هیچ!
اما به پاس­داشت ذره‌ای از الطاف خداوند و عشق شما، بر خود واجب می­دانم که به محضرتان تقدیم نمایم؛
شما دو فرشته­ای که از خواسته­هایتان گذشتید، سختی­ها را به جان خریدید و خود را سپر بلای مشکلات و ناملایمات کردید تا من به جایگاهی که اکنون در آن ایستاده­ام برسم؛
به­ یاد می­آورم چشمانتان را که همیشه نگرانم بودید؛
به­ یاد می­آورم نوازش دستانتان را که درد­های مرا تسکین می­داد؛
به پاس عاطفه سرشار و گرمای امید بخش وجودتان که بهترین پشتیبان است.
و تقدیم به:
شریک زندگی و همسر عزیزم،
به پاس محبت­های بی­دریغش که هرگز پایانی ندارد؛
دریای بی­کران فداکاری و عشق، که نگاهش شادی بخش و صفایش مایه آرامش من است؛
به پاس قدر­دانی از قلبی آکنده از عشق و معرفت که محیطی سرشار از سلامت و امنیت برای من فراهم آورده است؛
همدلی که تلاش راستین را می شناسد و عطر رویایی آن را استشمام می­ کند و مرا در راه رسیدن به اهداف عالی یاری می­رساند.
سپاسگزاری
“نخستین سپاس به پیشگاه حضرت دوست که هر چه هست از اوست”
خدای مهربان را شاکرم که فرصت کسب علم و دانش را به من بخشید تا بتوانم یکی دیگر از مقاطع تحصیلی خود را پشت سر گذارم و مرا نیرو بخشید تا نگارش پایان نامه پیش­رو را به اتمام برسانم.
از زحمات برادران و مادر عزیزم که با حمایت و شکیبایی­شان، لحظه­ای از راهنمایی، پشتیبانی و تشویق من دریغ نکردند، تا بتوانم در طریق علم و معرفت قدم بردارم، ممنون و سپاسگزارم.
بر خود لازم می­دانم از زحمات بی دریغ همسر فرهیخته‌ام که در تمامی مراحل انجام این تحقیق به اینجانب کمک نموده ­اند و در این مدت با فراهم کردن آرامش فکری و آسایش روحی، بسیاری از دشواری­های را بر من آسان نمودند، صمیمانه و با تمام وجود متشکرم واز خانواده گرانقدر ایشان کمال تقدیر را دارم.
از خواهران عزیزم ممنونم، آنان که نفس خیرشان و دعای روح پرورشان بدرقه ی راهم بود.چگونه سپاس گویم مهربانی و لطف شما را که سرشار از عشق و یقین است.
اساتید راهنما و مشاور، چگونه سپاس گویم تأثیر علم آموزی شما را که چراغ روشن هدایت را بر کلبه ی محقر وجودم فروزان ساخته است. آری در مقابل این همه عظمت و شکوه شما مرا نه توان سپاس است و نه کلام وصف. از استاد راهنمای عزیز و ارجمند، آقایدکتر الوانی­نژاد که همواره با راهنمایی­های ارزنده، انجام مراحل مختلف این پژوهش را تسهیل نمودند سپاسگزارم و از اساتید مشاور و گرامی آقایاندکتر علیرضا صالحی و دکتر پیام فیاضکه همیشه دلسوزانه پشتیبان اینجانب بوده ­اند، کمال تشکر را دارم. تمام روزهایی را که تحت راهنمایی، مشاوره و نظارت ایشان مشغول به­کار بودم، سرشار از آموختن توأم با علم و اخلاق بود. سپاسگزاری خود را از داور محترم این پایان نامه و استاد ارجمندم سرکار خانم دکتر رقیه ذوالفقاری به­خاطر تمامی همراهی­ها و همیاری­هایش ابراز می­دارم.
همچنین بر خود لازم می­دانم از آقای دکتر جواد رحیمیان کارشناس محترم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد که در مراحل مختلف این پژوهش یاری­گر اینجانب بودند، سپاسگزاری نموده و پیروزی ایشان را در تمامی مراحل زندگی آرزومندم. همچنین از خانم­ها، مهندس کرمی، حاجی­زاده و مولوی مسئول آزمایشگاه مرکزی، ژنتیک و خاک­شناسی و اعضاء محترم هیئت علمی گروه جنگلداری که همواره لطف­شان شامل حال بنده بود قدردانی می‎نمایم. یاد و خاطره همکلاسی­های عزیز و گرامی­ام را در مقطع کارشناسی ارشد را گرامی می­دارم و از زحمات تک‎تک این عزیزان تشکر و قدردانی می‎نمایم. از کارشناس محترم تحصیلات تکمیلی دانشکده بخاطر تمامی زحماتی که در طی این دوره تحصیلی داشته اند کمال قدردانی را دارم و برایشان در تمامی مراحل زندگی آرزوی خوشبختی و سعادت می‎نمایم.
خاطرات خوش لحظات به­یادماندنی معاشرت با همه این بزرگواران را همیشه و همه جا در ذهن می‎پرورانم و از درگاه ایزدمنان آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای­شان خواستارم.
- الها به من کمک کن تا بتوانم ادای دین کنم و به خواسته­ی آنان جامه­ی عمل بپوشانم.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...