دانلود پروژه های پژوهشی با موضوع تاثیر نام و نشان ملی بر نام و نشان شرکت های ... |
توزیع و جمعآوری پرسشنامه ها
تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه
نتیجه گیری و پیشنهادها
شکل (۳-۲) مراحل انجام پژوهش
۳- ۵. جامعه و نمونه آماری
جامعه تحقیق ، کلیه کسانی هستند که تحت تاثیر نام و نشان ملی که همان سمند است و تحت تبلیغات و کیفیت برتر این خودرو ها نسبت به سایر تولیدات از نمایندگی های ایران خودرو ماشین سمند را ثبت نام کرده و یا به صورت نقدی و یا به صورت اقساط را در طول سال ۹۲ تحویل گرفته و خریداری کرده اند را شامل شده است.
نوع خودرو | تعداد جامعه آماری | تعداد نمونه |
سمند | ۱۴۰۰ | ۳۰۰ |
پژو۴۰۵ | ۱۰۰۰ | ۱۸۰ |
پژو پارس | ۱۱۵۰ | ۱۹۰ |
پژو۲۰۶ | ۸۹۰ | ۱۶۵ |
۳- ۶. تعیین حجم نمونه
برای تعیین حجم نمونه ی مناسب ازفرمول جامعه محدوداست و روش نمونه گیری تصادفی ساده ،استفاده شده است(عادل آذر، ۱۳۸۸).تعداد نمونه لازم جهت انجام پژوهش ۲۹۱ تا می باشد ولی به خاطر راحتی کار و برخی عوامل از قبیل عدم بازگشت پرسشنامه ها از پاسخ گویان پژوهش گر تعداد نمونه را بیشتر در نظر گرفته و تعداد آن را ۳۰۰ تا در نظر گرفته است.
۳- ۷. ابزار جمعآوری داده ها
ابزار سنجش وسایلی هستند که محقق به کمک آنها قادر است اطلاعات مورد نیاز خود را گردآوری، و ثبت و کمی نمایند. انواع ابزارهای گردآوری عبارتند از: پرسشنامه، مشاهده، مصاحبه.
در فرایند گردآوری اطلاعات مورد نظر در این پژوهش از منابع کتابخانه ای و روش میدانی و حضور در محل انجام خواهد شد.
۳-۷-۱.روایی ابزار اندازه گیری :
مقصود از روایی آن است که وسیله ی اندازه گیری به واقع بتواند خصیصه مورد نظر را اندازه بگیرد.برای بدست آوردن روایی پرسشنامه از روایی محتوایی استفاده شده است به گونه ای که از نظرات استاد راهنما و چندین تن از دیگر اساتید و متخصصین و کارشناسان استفاده شده ،و سوالاتی برای پرسشنامه استفاده گردیده است. و از آنها در مورد مربوط بودن سؤالات ، واضح بودن و قابل فهم بودن سؤالات و اینکه آیا این سؤالات برای پرسشهای پژوهشاتی مناسب است و آنها را مورد سنجش قرار می دهد، نظر خواهی شد و اصطلاحات مورد نظر در پرسشنامه اعمال گردید .
۳-۷-۲.پایایی پرسشنامه:برای بررسی اعتبار پرسش نامه از روش محاسبه ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است . در نتیجه شاخص پایایی پرسشنامه با جمع آوری ۳۰ نمونه اولیه توسط نرم افزار SPSS18 و با استناد به نرم افزار لیزرل در مورد سوال اصلی پرسشنامه محاسبه شده است.
جدول شماره ۳-۳ ضریب آلفای کرنباخ مربوط به پایایی پرسش نامه نام و نشان تجاری (برند)
متغییر | سئوالات | ضریب آلفای کرونباخ |
وفاداری | ۵ | ۰.۷۱۲ |
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1400-08-13] [ 06:58:00 ب.ظ ]
|