۶-۱-۶

 

F

 

۵۰%

 

۵۰%

 

۰%

 

۱۰۰%

 

۰%

 

۵۰%

 

۵۰%

 

 

 

در جدول فوق فعالیت هایی که قابلیت واگذاری دارند بر اساس نحوه واگذاری (شامل روش های: خرید خدمات از بخش غیر دولتی، واگذاری مدیریت به بخش غیر دولتی و مشارکت با بخش غیر دولتی)، سطح واگذاری(شامل روش های: واگذاری کل فعالیت به بخش غیر دولتی و واگذاری بخشی از فعالیت به بخش غیر دولتی) و میزان واگذاری(شامل روش های: واگذاری فعالیت به یک تامین کننده از بخش غیر دولتی و واگذاری فعالیت به چند تامین کننده از بخش غیر دولتی بطور همزمان) از نظر پاسخ دهندگان با مقیاس درصد مشخص شده اند.
فصل پنجم:
بحث و نتیجه ­گیری
۵-۱- مقدمه
با توجه به قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و الزام قانونی دستگاه های اجرایی مبنی بر واگذاری فعالیت های قابل واگذاری به بخش غیر دولتی، دستگاه های دولتی را بر آن داشته که فعالیت های قابل واگذاری را شناسایی(احصاء) و به بخش غیر دولتی واگذار نمایند.
شناسایی فعالیت ها و نیز نحوه واگذاری آن از جمله دغدغه های مدیران بخش دولتی می باشد، علاوه بر این عدم صراحت مقررات و بخشنامه ها و نیز عدم وجود مفاهمه مشترک با دستگاه های نظارتی، دشواری ها و دغدغه های مدیران دولتی را مضاعف نموده است، به همین دلیل همواره دستگاه های دولتی به دنبال بهترین راهکار و یا روش برای واگذاری فعالیت های دولتی می باشند.
پایان نامه - مقاله - پروژه
در فصل اول نخست این پژوهش موضوع تحقیق بیان گردید و متعاقب آن سؤالاتی مطرح گردید که پژوهشگر درصدد یافتن پاسخی برای آنها بود. به دنبال آن اهمیت تحقیق و اهداف آن بیان و در ادامه قلمرو مکانی، زمانی و موضوعی پژوهش توضیح داده شد و سپس فرضیه های پژوهش مطرح گردید.
در فصل دوم، به مفاهیمی همچون، برون سپاری و انواع برون سپاری، هم سپاری و فرامرز سپاری، زیرساخت ها و عوامل مؤثر بر برون سپاری، مزایا و معایب برون سپاری، مراحل برون سپاری، عوامل تاثیرگذار بر برون سپاری، معیارهای برون سپاری، شیوه های قیمت گذاری، مزایا و مراحل اجرای نظام هزینه یابی بر مبنای فعالیت، پرداخته شد، همچنین اشاره مختصری به برون سپاری در سازمان های دولتی به همراه قوانین و مقررات مرتبط با برون سپاری شد و در نهایت ادبیات نظری و مطالعات سایر محققان در مورد موضوع مورد بحث آورده شده است.
در فصل سوم، روش تحقیق و ابزار گردآوری اطلاعات بیان شده است.
فصل چهارم، به یافته های تحقیق، آزمون ها، تجزیه و تحلیل و ارزیابی نتایج حاصله اختصاص یافته است.
در این فصل، نتایج حاصل از تحقیق بیان گردیده و پیشنهاداتی نیز ارائه خواهد گردید.
۵-۲- نتایج تحقیق
نتایج مرتبط با سؤال اول: مدل واگذاری فعالیت ها
همانطور که در بخش پایانی فصل دوم مورد اشاره قرار گرفت، مدل مفهومی واگذاری فعالیت ها در شکل زیر آمده است. برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با مدل عملیاتی واگذاری فعالیت ها به انتهای فصل دوم مراجعه شود.
شناسایی فعالیت های حوزه های مختلف دانشگاه کاشان
تعیین نحوه واگذاری فعالیت ها
شناسایی فعالیت های قابل واگذاری
ارزیابی قابلیت واگذاری فعالیت ها
توانمندی داخلی
اهمیت فعالیت
توانمندی خارجی
سناریوی ترکیبی
سناریوی کمی
سناریوی کیفی
میزان واگذاری
روش واگذاری
تعداد تامین کنندگان
شکل۵-۱- مدل برون سپاری
نتایج مرتبط با سؤال دوم: شناسایی فعالیت های قابل واگذاری
در این بخش، ابتدا فعالیت های دانشگاه مورد شناسایی قرار گرفته و هر یک از فعالیت ها بر اساس معیارهای واگذاری مورد ارزیابی قرار گرفت. سپس بر اساس سناریوهای کیفی، کمی و ترکیبی، استراتژی واگذاری یا عدم واگذاری فعالیت ها مشخص گردید. در جدول زیر، تمامی فعالیت های دانشگاه کاشان فهرست و پس از ارزیابی آن در معیارهای واگذاری، استراتژی آن مشخص گردید. در ستون آخر نیز به رتبه بندی فعالیت ها از حیث واگذاری بر اساس تکنیک TOPSIS اشاره شده است.
جدول ۵-۱- رتبه بندی بر اساس استراتژی کلی واگذاری/عدم واگذاری

 

 

کد فعالیت

 

معیارهای واگذاری

 

استراتژی کلی واگذاری/ عدم واگذاری

 

نام استراتژی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...