حمایت مدیران و معاونان از برنامه‌های مدیریت دانش
نظارت و بازرسی فرایندهای آموزش ضمن خدمت افراد سازمان
آموخته‌ها و درس‌های آموخته را مستندسازی کنیم
تعیین میزان بهره‌وری فعالیت‌های دانشی سازمان
بازبینی و بازنگری در نحوه اجرای فرایندهای مدیریت دانش
استراتژی‌های مناسب در قبال مقاومت افراد سازمان
ترغیب و تشویق افراد به نشر دانش و تجربیات خود به دیگر افراد سازمان
از شبکه‌های متصل به بانک دانش افراد بهره ببریم
ارزش به افراد دارای مهارت و تجربه
مستندات را در دسترس افراد سازمان قرار دهیم
تشکیل جلسات همفکری و مشورت بین افراد سازمان
تشویق به همکاری افراد سازمان
برای جمع‌ آوری دانش سازوکار اخلاقی و پیشرفته طراحی شود
پایان نامه
رویه‌ها و دستورالعمل‌ها شفاف و بدون ابهام تدوین گردند
برون‌سپاری خدمات جهت تمرکز بر فعالیت‌های اصلی
شکاف‌های دانشی به‌طور نظام‌مند شناسایی شوند

 

 

 

جدول (۴-۴) کدگذاری اولیه مصاحبه چهارم

 

 

کدگذاری اولیه (مصاحبه چهارم)

 

 

 

 

همه اعضای سازمان برای دست‌یابی به ایده‌ها مشارکت داده شوند
مستندسازی و ثبت و ضبط چالش‌ها و نقاط ضعف سازمان
ثبت، ضبط و مستندسازی فرصت‌ها و نقاط قوت سازمان
استفاده از ابزارهای مناسب برای نگهداری یافته‌ها
سازمان فرایند مشخصی برای انتقال تجارب موفق شامل مستندات و درس‌های آموخته دارد
ایجاد تیم‌های تحلیلگر برای بررسی راه ‌حل ‌ها و مشکلات
استفاده از مخازن اطلاعات و پایگاه‌های دانشی
مدیریت دانش سازمانی موضوعی کلیدی در استراتژی سازمان است
دوره‌های آموزشی عملی و تئوری در سازمان
سازمان استعداد درآمدزایی دارایی‌های دانشی خود را تدوین کند
سازمان از یادگیری برای حمایت از شایستگی محوری استفاده کند
سازمان از یادگیری برای ایجاد شایستگی جدید استفاده کند
برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی
همسان‌سازی دانش افراد سازمان
ایجاد شرایطی که دانش ذخیره‌شده در قالب موردنظر کاربران قابلیت ارائه داشته باشد
ایجاد رغبت در کارمندان استقرار و پشتیبانی برای اینکه آموخته‌های خود را علنی کنند
ایجاد رغبت در کارمندان تا از آموخته‌های دیگران استفاده کنند
زیرساخت بهینه فناوری اطلاعات جهت استفاده در سازمان
طراحی مکانیزم‌های انگیزشی در کارکنان سازمان
کنترل و پایش رویه‌های دانشی و مدیریت دانش سازمان

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...