چارچوب فوق برای توصیف عمیق رشد نسبی اینترنت در کشورهای فوق، استفاده می‌شود. اگر از پرسشنامه استفاده شود، مرحله پیشرفت رشد اینترنت نیز در کشور مورد نظر، مشخص می‌شود.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۲-۲-۱-۶- ارزیابی بین‌المللی WITSA از تجارت الکترونیک
ائتلاف جهانی خدمات و فناوری اطلاعات [۵۶]WITSA این بررسی را در سال ۱۹۹۹ انجام داده است(WITSA, 1999).

 

    • هدف

 

جمع­آوری نتایج یک ارزیابی بین ­المللی از دیدگاه‌ها در مورد انجمن‌های صنعتی فناوری‌ اطلاعات به‌منظور تشویق توسعه تجارت الکترونیک. هدف این کار، ارزیابی میزان آگاهی شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان از تجارت الکترونیک و همچنین مشخص کردن زمینه‌های عمل بالقوه می‌باشد.

 

    • معیارهای سنجش

 

این بررسی بر تجارب مستقیم شرکت‌ها از تجارت الکترونیک و دیدگاهای ذهنی آنها راجع به نحوه پیشرفت تجارت الکترونیک تمرکز دارد. سؤالات طیفی از جنبه‌ها مانند موانع صنعت فناوری‌، نقش اعتماد مشتری، مشکلات فناوری‌ تجارت الکترونیک، فعالیت‌های داخلی تجاری حامی‌تجارت الکترونیک، مسائل نیروی کار، مالیات‌ها، جنبه‌های سیاست عمومی، و مقاومت از جانب مشتریان را پوشش می‌دهد.

 

    • تعریف « آمادگی الکترونیکی» در این راهنما

 

این گزارش بیان می‌کند که یک کشور با آمادگی الکترونیکی به اعتماد مصرف‌کننده در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت، فناوری‌ امنیتی بهتر، کارگران ماهرتر و هزینه آموزش کمتر، سیاست‌های عمومی بهتر و راحت‌تر، فعالیت‌های کاری جدید مطابق با عصر اطلاعات و هزینه کمتر برای فناوری‌ تجارت الکترونیکی نیاز دارد.

 

    • نحوه اجرا

 

این گزارش از شرکت‌های شاغل در حوزه فناوری‌، مجموعه‌ای از سؤال‌ها را در مورد تجربه آنها در مورد مشکلات موجود در تجارت الکترونیکی و پیشنهادات ضروری می‌پرسد.

 

    • نحوه ارائه نتایج

 

گزارش نهایی حاصل تنظیم و تفسیر پاسخ‌های مربوط به شرکت‌کنندگان در طرح می‌باشد. همچنین گزارش حاوی نمودارها و شرحی بر پاسخ‌ها نیز می‌باشد.
۲-۲-۱-۷- تبدیل‌های فضای مجازی و فرا صنعتی Crenshaw & Robinson (یک تحلیل چند ملیتی[۵۷] از توسعه اینترنت)
این گزارش توسط کریستوفر کلی رابینسون[۵۸] و ادوارد م. کرنشاو[۵۹] در دانشکده جامعه‌شناسی دانشگاه ایالتی اوهایو، تألیف و در دسامبر ۲۰۰۲ منتشر شده است(Robison, Crenshaw, 2002).

 

    • هدف

 

تست تئوری‌های موجود در زمینه توسعه فناوری‌ و فرضیه مؤلف در مورد فعل و انفعالات فاکتورهای بی‌شمار اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ونیز برای درک فرایندهای اجتماعی عمیق‌تر که در پشت توزیع فناوری‌ مخابرات قرار گرفته‌اند.

 

    • معیارهای سنجش

 

این گزارش بر نقش و تعاملات بین فاکتورهای زیر بر توسعه فاوا تمرکز دارد:

 

    1. سطح توسعه فناوری‌

 

    1. فضای باز سیاسی/ دموکراسی

 

    1. آموزش و پرورش

 

    1. وجود بخش بزرگ خدماتی

 

    1. تراکم مخابراتی

 

    1. سرمایه‌گذاری خارجی

 

    1. یکنواختی نژادی

 

    1. نابرابری بخشی

 

    1. تراکم جمعیت

 

    1. حجم صادرات

 

 

 

  • تعریف « آمادگی الکترونیکی» در این راهنما
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...