WHETHER required_ smithereenshas changed?
SEND changes insend_requests by production_Line operator;
EDIT or add request;
{
شبه کد روند جریان اطلاعات درخواست مواد از انبار (مواد اولیه)
سفارشات بر اساس اولویت (زمان دریافت سفارش، ارزش مشتری درخواست کننده سفارش، مدت زمان اجرای سفارش و …) برای اجرا انتخاب می شوند. به عبارتی یک سرویس مسئول اولویت بندی سفارشات ذخیره شده می باشد. با انتخاب یک محصول بر اساس اولویت، فاز عملیات مربوط به اجرای انواع سفارشات شروع می شود. روند جریان اطلاعات در اجرای هر یک از انواع سفارشات از این قرار است :
دانلود پایان نامه
ابتدا اطلاعات مورد نیاز در راستای محصول درخواستی، به منظور بررسی موجود بودن و آماده سازی آن، به بخش انبار (محصولات موجود) ارسال می شود. به عبارتی عاملی وظیفه بررسی وضعیت موجودی / عدم موجودی محصول درخواستی را عهده دارد. که در صورت عدم وجود محصول، برای آگاه کردن مشتریان، اطلاعات به بخش فروش (بخشی از سازمان که در تعامل با مشتریان هستند) ارسال می شود. در صورت وجود محصول درخواستی، با بررسی وضعیت کنسل شدن یا نشدن سفارش توسط مشتری، توسط یک عامل و انجام عملیات مربوطه، چنانچه مشتری خواستار تغییراتی از جمله تعداد، نوع، و … در سفارش نباشد، عملیات اطلاع رسانی به واحد مالی انجام می شود. ولی در صورت درخواست تغییراتی از جانب مشتری، در محصول، سرویس ویرایش و ثبت اطلاعات سفارش اجرا شده و پس از تائید نهایی توسط مشتری، اطلاعات سفارش به واحد مالی ارسال شده و در نهایت اطلاعات سفارش در data store ثبت می شود.
واحد فروش برای مشتری فاکتور صادر می کند، توسط عاملی مشتری هزینه را پرداخت می کند.انبار دار محصول درخواستی را آماده می کند و به بخش فروش برای اعلام به مشتری ارسال می کند. در صورت عدم وجود سفارش دیگری رسید فروش به انبار دار تحویل داده می شود. اما اگر سفارش دیگری موجود باشد مجددا بررسی می شود که آیا محصول در خواستی در انبار موجود می باشد.
با این تفاسیر می توان نتیجه گرفت که با فراخوانی و گاها استفاده ی مجدد سرویس های دانه ریزی از جمله بررسی وضعیت تغییر / عدم تغییر محصول درخواستی، بررسی وضعیت کنسل شدن سفارش، بررسی وضعیت موجودی انبار در حین اجرای عملیات سفارشی سازی می توان فرایند بزرگتر و پیچیده تر (سرویس اجرای محصولات درخواستی) را پوشش داد.

شکل ۳-۶٫ فلوچارت روند جریان اطلاعات اجرای محصول درخواستی
Receive beginning message;
While (true)
{
PRIORITIZATION saved _ order and SELECT for implementation by sale_department;
SEND selective _ order information to repository by sale_department;
IF requsest_product are available in repository?
//first block;
IF the customer has to cancel the requsest_product;
DELETE order_information by sale_department;
IF customer demanding product_change?
REGISTRATION and edit ordering_information and existing_product services;
FINAL approval by customer;
SEND ordering_information to financial_department by repository;
PAYMENT order by financial_department;
SEND ordering_information to repository by financial_department;
PREPARATION requsest_productand send tosale_departmentfor decalartion to customer by repository;
IF another orders are available;
DELIVER sale_invoice to repository;
//second block;
DELARATION non-existent to sale_department by repository;
}
شبه کد روند جریان اطلاعات اجرای محصول درخواستی
برای دریافت محصول درخواستی،باید پرداخت هزینه ی سفارش اجرا شده توسط مشتری انجام شود. برای این منظور، ابتدا باید توسط عاملی، امکان صدور صورتحساب توسط سیستم، فراهم شود. روند جریان اطلاعات به این صورت است که اطلاعات سفارش (سفارشات) اجرا شده به بخش مالی ارسال می شوند. برخورداربودن یا عدم برخورداری مشتری از شرایط تخفیف از جمله مواردی است که باید برای صدور صورتحساب مشتری در محاسبه ی هزینه لحاظ شود. پس از صدور صورتحساب توسط سیستم و ارسال آن، قابلیت پرداخت آنلاین و ثبت میزان هزینه های پرداختی، از جمله اهدافی است که از سیستم طراحی شده، انتظار می رود. اجرای این فرایند می تواند با فراخوانی سرویسی صورت گیرد. تنها در صورتی سفارش به مشتری تحویل داده می شود که صورتحساب را کامل پرداخت کرده باشد. از این رو، عاملی مسئول کنترل وضعیت پرداخت مشتری میباشد به نحوی که در صورت پرداخت کامل صورتحساب وضعیت پرداخت، کامل، و در غیر اینصورت، ضمن ثبت وضعیت ناکامل، به منظور پرداخت میزان هزینه ی باقی مانده و به روز رسانی data store، بخش فروش و از طریق ارتباط با مشتری به طرق مختلف، پرداخت هزینه ی باقی مانده را پیگیری می کند. این فرایند تا زمان پرداخت کامل، ضمن بروز رسانی data store، در هر بار پرداخت تکرار می شود. با این تفاسیر می توان گفت که برآورده کردن انتظارات مدیر مالی سازمان از سیستم مورد نظر (که همان اجرای سرویس مدیریت هزینه سفارشات است)، مستلزم اجرای ۳ سرویس دانه ریز صدور صورتحساب، پرداخت آنلاین، و بررسی وضعیت پرداخت صورتحساب می باشد.

شکل ۳ – ۷٫ فلوچارت روند جریان اطلاعات پرداخت مشتری
Receive beginning message;
While (true)
{
SEND ordering_information tofinancial_department;
DOES the customerhaveextenuating circumstances?
CALCULATE thecost ofis executedcustomerorders.
SENDinvoiceto customer.
PAYCost by the customer.
WHETHERthe customerhas paidthe billperfect?
CONTACTCustomer and Tracking.
PAYMENT of cost by customer.
{
شبه کدروند جریان اطلاعات پرداخت مشتری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...