آموزش به طریق آزمایشگاه مجازی بر عملکرد دانش آموزان تاثیر دارد.
فرض صفر () : آموزش به طریق آزمایشگاه مجازی بر عملکرد دانش آموزان تاثیر ندارد.
فرض مقابل () : آموزش به طریق آزمایشگاه مجازی بر عملکرد دانش آموزان تاثیر دارد.
جدول ۴-۵ آزمون t زوجی روش آزمایشگاه مجازی

 

آزمون اختلاف زوجی آزمون t
میانگین انحراف استاندارد انحراف استاندارد از میانگین آماره t درجه آزادی سطح معناداری
پیش آزمون - پس آزمون ۴۵/۱۵- ۴۱۰/۱ ۲۵۳/۰ ۹۹۷/۶۰- ۳۰ ۰۰۰/۰

چنانکه در جدول ۴-۵ مشاهده می‌شود، مقدار سطح معناداری آزمون ۰۰۰/۰ می باشد، با توجه به اینکه مقدار سطح معناداری آزمون کمتر از ۰۵/۰ است (Sig<0.05) می‌توان با اطمینان ۹۵% گفت فرض صفر رد شده و اختلاف معناداری در نمره دانش آموزان در امتحان پیش آزمون و پس آزمون وجود دارد بنابراین آموزش به طریق آزمایشگاه مجازی بر عملکرد دانش آموزان تاثیر دارد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-۳-۳ بررسی سوال پژوهش
کدامیک از روش های آزمایشگاه مجازی و حقیقی تاثیر بیشتری بر یادگیری علوم تجربی دارد؟
به منظور پاسخ به سوال پژوهش ابتدا باید به کمک تحلیل کوواریانس بررسی کنیم که آیا ما می توانیم با مقایسه میانگین تعدیل شده به پاسخ سوال پژوهش دست یابیم. به همین منظور ابتدا آزمون t مستقل، آزمون لوین و همگنی رگرسیون که پیش نیازهای تحلیل کوواریانس هستند صورت می گیرد و سپس با توجه به نتایج برای یافتن پاسخ از میانگین تعدیل شده استفاده خواهد شد.ایتhi
جدول ۴-۶ آزمون t مستقل روش آزمایشگاه مجازی و حقیقی

 

  آزمون لوین آزمون t مستقل
آماره F سطح معناداری آماره t درجه آزادی سطح معنداری فاصله اطمینان ۹۵%
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...