نسبت جنسی و سنی جمعیت شهرستان شهرکرد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰، بصورت نمودار ۳-۴ می باشد.
نمودار۳-۴- نسبت جنسی و سنی جمعیت شهرستان شهرکرد(سرشماری عمومی نفوس و مسکن، ۱۳۹۰)
۳-۱۰-۳-۳- وضعیت باسوادی
وضعیت باسوادی شهرستان شهرکرد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰، بصورت نمودار ۳-۵ می باشد.
نمودار۳-۵-وضعیت باسوادی شهرستان شهرکرد(سرشماری عمومی نفوس و مسکن، ۱۳۹۰)
۳-۱۰-۳-۴- مذهب، گویش و زبان
زبان مردم شهرکرد فارسی است که با لهجه شهرکردی تکلم می‌شود. مردم بومی شهرکرد دارای لهجه‌ای خاصی هستند که با وجود مفهوم بودن واژگان آن برای افراد غیر بومی، کلمات آن دارای آهنگ ادای خاصی است که لهجه شهرکردی را از گویش معیار فارسی متمایز می‌سازد. در میان ساکنین محلی شهرکرد، لهجه مردمان بومی شهرکرد به لهجه دهکردی معروف است که تا حدودی مشابه برخی زیر لهجه‌های اصفهانی اما بسیار غلیظ تر از آن است. لهجه دهکردی سرشار از واژه‌های بسیار قدمت داری است به طوری که پسوند ‘اولی’ (OLE) در حال حاضر فقط در لهجه دهکردی رایج است، به طور مثال در این لهجه به خاک‌آلود، “خاکولی” می‌گویند (حوزه هنری استان چهارمحال وبختیاری، ۱۳۹۰).
دانلود پروژه
دین مردم شهرکرد اسلام و مذهب آنان نیز تشیع است و از مکانهای مذهبی این شهر می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
امام زاده دوخاتون شهرکرد در مرکز شهر واقع است و در قدیم هسته اصلی شهر بوده‌است.این دو امام زاده واجب التعظیم فرزندان جناب ابراهیم مجاب هستند که قبر این بزرگوار در کربلای معلی و حرم امام حسین (ع) می باشد.
امامزاده سبز پوش شهرکرد در غرب شهرکرد واقع است.
مصلی بزرگ امام خمینی شهرکرد. مصلی بزرگ امام خمینی شهرکرد در زمینی به وسعت۲۲۰۰۰ متر مربع ساخته شده که مساحت زیر بنای مجتمع و مصلا ۳۳۷۴۳ متر مربع است. این مجموعه دارای ۵ کاربری فرهنگی بنام‌های مصلای نماز جمعه – مجموعه فرهنگی مهدیه- کتابخانه – سالن اجتماعات و پژوهشکده قرآنی می‌باشد.
۳-۱۰-۳-۵- مهاجرت
وضعیت مهاجران وارد شده به شهرستان شهرکرد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰، بصورت نمودار ۳-۶ می باشد.
نمودار۳-۶- وضعیت مهاجرت شهرستان شهرکرد(سرشماری عمومی نفوس و مسکن، ۱۳۹۰)
۳-۱۰-۳-۶- اشتغال
وضعیت اشتغال در شهرستان شهرکرد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰، بصورت نمودار ۳-۷ می باشد.
نمودار۳-۷-وضعیت اشتغال در شهرستان شهرکرد(سرشماری عمومی نفوس و مسکن، ۱۳۹۰)
۳-۱۰-۳-۷- وضعیت اقتصادی
بخش کشاورزی
از حدود ۱۳۱۲هزار تن تولیدات کشاورزی استان شهرستانهای بروجن با تولید۳۴۲ هزار تن (۲۶درصد ) ، شهرکرد با تولید ۳۰۶ هزارتن (۲۳درصد) ، لردگان با تولید ۱۷۲ هزار تن(۱۳ درصد ) ،کیار با تولید۱۳۶هزار تن (۱۰ درصد ) فارسان با تولید ۱۱۰ هزار تن(۸درصد ) ، کوهرنگ با تولید ۷۳ هزار تن ( ۶ درصد ) ،بن باتولید ۶۳ هزارتن(۵ درصد)، سامان با تولید ۶۰ هزارتن (۵ درصد) و اردل با ۵۰ هزارتن ( ۴ درصد) به ترتیب مقامهای اول تا نهم را دارا می باشند(آمار سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، ۱۳۹۳).
بخش صنعت
اقتصاد سنتی شهرکرد مبتنی بر قالی بافی، نمد مالی، گیوه دوزی، قفل سازی و کوره‌های آجر پزی است که امروزه با توجه به صنعتی تر شدن جامعه از اهمیت آن کاسته شده است. در حال حاضر صنایع بزرگ و کارخانه‌های مهمی در نزدیکی شهرکرد واقع شده‌اند که عده زیادی از ساکنان شهرکرد و حومه در آن‌ها مشغول به کار هستند، مهمترین این صنایع عبارتند از:
فولاد زاگرس شهرکرد
صنایع فولاد فرخ شهر
لوازم خانوادگی برفاب شهرکرد
سیمان شهرکرد
گاز کربنیک شهرکرد
نساجی حجاب شهرکرد
صنایع شیر و لبنی شهرکرد
همچنین تعداد زیادی از ساکنان شهرکرد در مشاغل خدماتی دولتی و خصوصی مشغول به کار هستند.
در سال ۱۳۹۲، کارخانه سیمان شهرکرد برای دومین سال متوالی مقام نخست تولید سیمان کشور را کسب کرد(خبرگزاری جمهوری اسلامی، ۱۲/۲/۱۳۹۲).
حمل ونقل
وسایط حمل و نقل عمومی
سازمان اتوبوسرانی شهرکرد و حومه برای خدمات رسانی به مردم ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در اختیار دارد که در تمام مسیرهای شهری تردد دارند. در خصوص تاکسی رانی، علاوه بر حضور دو سیستم تاکسی بی‌سیم هماهنگ با سامانه یکپارچه کشوری (۱۸۳۳) و دیگری (۱۸۰۰)، نزدیک به ۱۵۰۰ تاکسی گردشی، خط ویژه (مانند تاکسی فرودگاه و تاکسی پایانه مسافربری)، تاکسی بانوان، دفتر تاکسی تلفنی و مسافربرهای شخصی در شهر فعالیت دارند (شهرداری شهرکرد، ۱۳۹۲).
فرودگاه
فرودگاه بین‌المللی شهرکرد در جنوب شهر واقع شده‌است. از این فرودگاه پروازهایی در مسیرهای ورودی و خروجی و پروازهایی هفتگی در داخل کشور و به خارج از کشور از جمله کویت و سوریه صورت می‌گیرد. گستره پروازها به نحوی است که حتی پرواز شهرکرد-کویت این استان تمام صندلی‌های خالی را که از مقصد تهران-شهرکرد-کویت است را پر کرده. و به عنوان پرواز استراتژیک محسوب می‌شود.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱-مقدمه
در این فصل به تجزیه و تحلیل داده های حاصل از ابزارهای اندازه گیری پرداخته شده است.یافته های پژوهش براساس فرضیه های پژوهش ارائه شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر استفاده از آمار توصیفی، از روش های آمار استنباطی رگرسیون خطی و آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد.
۴-۲-بررسی ویژگی های جمعیت شناختی گروه نمونه
در این قسمت به بررسی ویژگی های جمعیت شناختی گروه نمونه پرداخته می شود. توزیع فراوانی گروه نمونه براساس سن مخاطبین در نمودار ۴-۱ ارائه شده است. همانطور که مشاهده می شود، بیشترین فراوانی یعنی ۳۴ درصد را افراد مخاطب با سن ۲۰ سال به بالا تشکیل داده اند.
نمودار ۴-۱- فراوانی گروه نمونه بر اساس سن مخاطبین
توزیع فراوانی گروه نمونه براساس میزان تحصیلات در نمودار ۴-۳ ارائه شده است. همانطور که مشاهده می شود، بیشترین فراوانی یعنی ۴۱ درصد را افراد با مدرک دیپلم تشکیل داده اند.
توزیع فراوانی گروه نمونه براساس نوع شغل در نمودار ۴-۴ ارائه شده است. همانطور که مشاهده می‌شود، ۶۷درصد افراد شغل کارمندی دارند و ۳۷ درصد نیز دارای شغل آزاد هستند.
نمودار ۴-۳- فراوانی گروه نمونه بر اساس میزان تحصیلات
نمودار ۴-۴- فراوانی گروه نمونه بر اساس نوع شغل
در این قسمت به ارائه پاسخهای سوالات پرسشنامه پژوهش پرداخته می شود. که بر این اساس جداول زیر اطلاعات جامعی در خصوص پاسخ ها ارائه نموده است.
جدول۴-۱-آمار توصیفی سوال اول: به نظر شما بیشترین بینندگان شبکه جهان بین در چه سنی قرار دارند؟

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...