۱۲٫۷۷

 

۰٫۰۳۱

 

 

 

جعل هویت

 

هر گونه سر کشیدن در حساب بانکی شخصی توسط افراد بدون اطلاع

 

Q10

 

۰٫۷۳

 

۱۲٫۰۰

 

۰٫۰۴۱

 

 

 

تلاش برای پیدا نمودن و دسترسی به اطلاعات مالی بانکها توسط افراد
پایان نامه - مقاله

 

Q11

 

۰٫۰۴۹

 

۱۱٫۶۵

 

۰٫۴۸

 

 

 

هر گونه فعل و انفعال در نظام بانکی(چه شخصی و دولتی) به منظور پیدا کردن اطلاعات محرمانه یا اختلال

 

Q12

 

۰٫۵۴

 

۱۴٫۲

 

۰٫۴۰

 

 

 

جدول۴-۱۱ تحلیل عاملی تأییدی برای چهار عامل مدل مفهومی پژوهش
با توجه به مناسب بودن کلیه شاخص­ های برازش مدل های اندازه گیری و هم چنین مناسب بودن بارهای عاملی وضرایب معناداری حاصل ازتحلیل عاملی تأییدی، مدل­های اندازه ­گیری جعل هویت، تولید مانع (کارشکنی)، سرقت پول و دسترسی بدون اجازه جهت ورود به معادلات ساختاری و بررسی روابط بین متغیرهای مکنون مناسب می­باشند.

برآورد و آزمون مدل ساختاری پژوهش(مدل کامل پژوهش)

پس­از اطمینان نسبی از قابل قبول بودن مدل­های اندازه ­گیری می­توان به برآوردوآزمون مدل مفهومی پژوهش از طریق مدل­یابی معادلات ساختاری پرداخت.از آنجایی که مدل مفهومی پژوهش درصدد بررسی روابط علّی بین چهار عامل می­باشد، جهت فراهم شدن امکان تحلیل همزمان از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. شکل­های زیرخروجی نرم افزار آموس را در دو حالت برآورد اولیه مدل و حالت معناداری نشان می­دهد.
نمودار ۴- ۱۲ مدل مفهومی برآوردی متغیرهای اصلی تحقیق
نمودار ۴- ۱۳ سطح معناداری روابط متغیرهای اصلی تحقیق
پس از تدوین مدل نظری تحقیق لازم است به بحث برآورد مدل و آزمون فرضیات تحقیق پرداخت تا مشخص شود که آیا داده‏های تجربی در مجموع حمایت‏کننده‏ی مدل نظری تدوین شده هستند یا خیر و در هرصورت نقاط قوت و ضعف مدل را در کدامیک از اجزای آن باید جستجو کرد. اما پیش از آن، بررسی روابط ساختاری بین متغیرهای پنهان، هنگامی منطقی‏تر و با معنا‏تر تفسیر می‏شود که اندازه‏گیری سازه‏های پنهان با توجه به معیارهای علمی قابل قبول باشند.
بیشترین پایایی سوالات برای سنجش هر متغییر با توجه به نمودار فوق:
جعل هویت: سوال ۱۰ با اثر ۸۴/۰
سرقت پول: سوال ۱ با اثر ۸۲/۰
تولید مانع: سوال ۹ با اثر ۹۰/.
دسترسی بدون اجازه: سوال ۵ با اثر ۹۱/۰
بیشترین ارتباط بینا متغیری بین دو متغییر دسترسی بدون اجازه و سرقت پول با ارزش ۶۳/۰
وجود شاخص‏های برازش کلی ضعیف برای هر یک از مدل‏های اندازه‏گیری به معنای آن است که ورود آن مدل اندازه‏گیری به مدل معادله ساختاری می‏تواند تحقیقگر را در تحلیل روابط ساختاری بین متغیرهای پنهان با اشتباه مواجه سازد.
در زیر به بررسی شاخص‏های برازش برای تحلیل عاملی انجام شده می‏پردازد.
- شاخص RMSEA یا ریشه دوم میانگین مربعات خطای برآورد- با توجه به اینکه مقدار این شاخص در مدل مورد بررسی (۰۶۷/۰) می‏باشد و کمتر از (۱/۰) است، می‏توان گفت که مدل مورد نظر معنی دار می باشد.
در جدول (۴-۱۴) نیز مقادیر شاخص‏های برازش مدل ارائه شده است. همان‏طور که مشاهده می‏گردد مدل از نظر اکثر شاخص‏ها دارای برازش مناسبی می باشد. به عبارت دیگر تقریبا داده‏های گردآوری شده حمایت کننده مدلی ایست که به لحاظ نظری تدوین شده است.

 

 

نام شاخص

 

استاندارد شاخص

 

مقدار شاخص در مدل مورد نظر

 

نتیجه گیری

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...