Z آماره آزمون
S.E
p سطح معناداری
اثر غیر مستقیم
اثر غیر مستقیم استاندارد

 

۴۶۵/۳
۰۹۳/۰
۰۰۱/۰
۳۲۳/۰
۳۳۱/۰

 

 

از طرفی با توجه به آماره آزمون سبل (۴۶۵/۳) و سطح معناداری (۰۰۱/۰) که کوچکتر از ۰٫۰۵ می باشد و فرض صفر رد میشود بنابراین با توجه به معنادار نبودن رابطه مستقیم بین مسئولیت زیست محیطی و ترجیح برند در مدل، متغیر ارزش ادراک شده مشتری نقش میانجی را بصورت کامل ایفا می کند و اثر غیر مستقیم آن برابر ۳۳۱/۰ است. در نتیجه در سطح اطمینان ۹۵% مسئولیت زیست محیطی از طریق کیفیت درک شده برند بر ترجیح برند تاثیر می گذارد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
۵-۱خلاصه تحقیق
فضای سازمانها به سرعت در حال تغییر بوده وسازمانها بر اثر روندهای جاری به سوی نشانهای تجاری جهانی پیش رفته و سازمانهای چند ملیتی با زنجیره های تامین جهانی نیزبدان شدت می بخشند.بسیاری از سازمانها به نحو فزاینده ای از ارزش مستقیم اقتصادی مسئولیت اجتماعی آگاهی یافته و با ادغام آن به منزله سرمایه گذاری راهبردی با راهبرد اصلی کسب و کار و فعالیتهای مدیریتی خود، می توانند تاثیر مثبتی بر جامعه و محیط خود داشته باشند و در ضمن ،شهرت واعتبار خود را نیز تقویت کنند.با پیروی از این روش ،نه تنها برای امروز خود سود تولید می کنند، بلکه موقعیت آینده خود را نیز تثبیت می نمایند(رویایی،مهردوست،۴۶:۱۳۸۸).
درفصل گذشته با بهره گرفتن از روش های آماری ، پرسشهای تحقیق مورد بررسی قرار گرفت.این فصل به نتیجه گیری از یافته های تحقیق و مقایسه آن با پژوهشهای پیشین می پردازد. البته قبل از بحث و تفسیر نتایج خلاصه ای از کل تحقیق ارائه می شود.پس از آن بحث و نتیجه گیری که حاصل تنظیم و ارائه نتایج بدست آمده و تحلیل داده هاست، پیشنهادها و راهبردهای برخاسته از کل تحقیق مطرح می گردد.
در تحقیق حاضربه بررسی تاثیرمسئولیت های اجتماعی درابعادمسئولیت های زیست محیطی،مسئولیت درقبال جامعه و مسئولیت در برابر ذینفعان بر کیفیت درک شده برند و ترجیح برند پرداخته شد و در این زمینه هفت فرضیه مطرح گردید. جهت حل مساله و پاسخ گویی به سوالات تحقیق ، گامهای زیر پیموده شد:
مطالعه ادبیات تحقیق ، استخراج سازه ها، متغیرها و عوامل، طراحی ابزار اندازه گیری مرتبط با ویژگی، مطالعات میدانی مقدماتی و معتبرسازی ابزار اندازه گیری داده ها و اطلاعات ، تهیه پرسشنامه های نهایی و توزیع آن در بین کارکنان شرکت مخابرات ، مطالعات میدانی و جمع آوری داده ها و اطلاعات و در نهایت تجزیه و تحلیل بدست آمده که البته در مبحث نتایج تحلیل آماری آزمون پرسشهای تحقیق به کمک معادلات ساختاری و نرم افزاری مورد استفاده به منظور انجام تجزیه و تحلیل ها ، لیزرل بوده است، تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که :
پایایی سوالات پرسشنامه و ابعاد آن مناسب است . برای این پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است.با توجه به اینکه چنانچه این ضریب بالاتر از ۷/۰ باشد ، نشان دهنده پایایی مناسب است که برای این تحقیق ۹۵۰/۰ محاسبه گردیده است که نشان می دهد ابزار تحقیق از پایایی مناسب برخوردار می باشد.همچنین تحلیل عاملی نشان می دهد که سوالات مناسب طراحی شده اند و متغیرهای مکنون به راحتی شناسایی می شوند.
آمار توصیفی تحقیق نیز تجزیه و تحلیل شده و نتایج آن به صورت جدول و نمودار در فصل چهارم تدوین گردیده است.
فرضیه های آزمون بر اساس محاسبات انجام شده و مقدار آماره t بدست آمده مورد بررسی قرار گرفته است وتاثیرابعادسه گانه مسئولیت های اجتماعی برکیفیت درک شده برند تایید گردید اما تاثیر مستقیم ابعاد مسئولیت های اجتماعی بر ترجیح برند تایید نگردیده و در نهایت اثر کیفیت درک شده برند بر ترجیح برند نیز معنادار بود.

 

 

 

 

 

 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...