راهکارهای کارآمدسازی آموزههای قرآن برای تعلیم و تربیت قرآنی کودکان ... |
![]() |
۳-۱-۲-۱۵-۳-۱-۳- برنامه آموزش نماز در روایات و سیره معصومان: ۲۱۵
۳-۱-۲-۱۵-۳-۱-۴- مراحل آموزش نماز به کودکان در سیره معصومان: ۲۲۱
۳-۱-۲-۱۵-۴- امر به معروف و نهی از منکر ۲۲۲
۳-۱-۲-۱۵-۵- ادب راه رفتن ۲۲۳
۳-۱-۲-۱۵-۶- ادب سخن گفتن با مردم ۲۲۴
۳-۱-۳- پیشنهادهای کاربردی برای انس بیشتر فرزندان با قرآن ۲۲۵
۳-۲- مدرسه………………………………………………………………………………………………………. ۲۲۸
۳-۲-۱- رویکرد حاکم بر برنامههای درسی ایران ۲۲۹
۳-۲-۱-۱- رویکرد جدید برنامه آموزش قرآن در دوره ابتدایی ۲۳۰
۳-۲-۱-۱-۱- جامعیت آموزش ۲۳۰
۳-۲-۱-۱-۲- توجه بیشتر به جنبههای عاطفی و نگرشی و تأکید بر عمل ۲۳۱
۳-۲-۱-۱-۳- توجه به تواناییها و محدودیتهای رشدشناختی کودکان ۲۳۲
۳-۲-۱-۱-۴- تغییر اساسی در نظام ارزشیابی ۲۳۲
۳-۲-۱-۱-۵- اتّکا بر راهنما در برنامه درسی ۲۳۲
۳-۲-۲- جایگاه و شأن معلم قرآن ۲۳۲
۳-۲-۲-۱- ویژگیهای معلّم قرآن ۲۳۵
۳-۲-۲-۱-۱- ویژگیهای ذاتی ۲۳۵
۳-۲-۲-۱-۱-۱- سلامت عقیده ۲۳۵
۳-۲-۲-۱-۱-۲- نیّت خالصانه و ایمان به ارزش کار تربیتی ۲۳۵
۳-۲-۲-۱-۱-۳- رفتار مطابق گفتار (تدیّن صادقانه) ۲۳۷
۳-۲-۲-۱-۱-۴- حسن خلق ۲۳۹
۳-۲-۲-۱-۱-۵- پشتکار ۲۴۴
۳-۲-۲-۱-۱-۶- بخشش علمی ۲۴۵
۳-۲-۲-۱-۲- ویژگیهای علمی ۲۴۶
۳-۲-۲-۱-۲-۱- معلومات تخصصی ۲۴۶
۳-۲-۲-۱-۲-۲- معلومات حرفهای ۲۴۶
۳-۲-۲-۲- آداب آموزشی ۲۴۸
۳-۲-۲-۲-۱- شروع با نام خدا ۲۴۸
۳-۲-۲-۲-۲- وضو و طهارت ۲۴۸
۳-۲-۲-۲-۳- دعا و استمداد از خدا ۲۴۹
۳-۲-۳- موانع پیش روی تربیت قرآنی کودک در کشور ۲۵۰
۳-۲-۳-۱- فقدان برنامهریزان و کارشناسان باصلاحیت ۲۵۰
۳-۲-۳-۲- فقدان پژوهشهای آکادمیک کافی ۲۵۰
۳-۲-۳-۳- عدم جامعنگری به وجود انسان ۲۵۱
۳-۲-۳-۴- عدم توجه به روح و ملکوت انسان ۲۵۱
۳-۲-۳-۵- عدم توجه به اهداف چند ساحتی ۲۵۲
۳-۲-۳-۶- اصطکاک با تعصّبها، خرافات و غرائز حیوانی ۲۵۲
۳-۲-۳-۷- ضعف انگیزه ۲۵۳
۳-۲-۳-۸- سختی پیشروی و آسانی عقبگرد ۲۵۴
۳-۲-۳-۹- انتزاعی بودن مفاهیم ۲۵۴
۳-۲-۳-۱۰- جهل مرکب یا پیشفرضهای غلط ۲۵۴
۳-۲-۳-۱۱- عدم تعامل مربّی پرورشی با مربّیان دینی و قرآن ۲۵۵
۳-۲-۳-۱۲- طریقت داشتن قرآنآموزی به جای موضوعیت داشتن آن ۲۵۶
۳-۲-۳-۱۳- داشتن نگاهی جنبی به درس قرآن ۲۵۷
۳-۲-۴- راهکارهای عملی جهت استفاده گروه برنامهریزی قرآن ۲۵۷
۳-۲-۴-۱- تغییر در محتوای برنامه آزمایشی قرآن ۲۵۷
۳-۲-۴-۲- ارتقای صلاحیتهای علمی و حرفهای معلّمان قرآن ۲۵۹
۳-۲-۴-۳- تداوم انس روزانه با قرآن ۲۵۹
۳-۲-۴-۴- خاتمه دادن به تفکیک خواندن و فهمیدن قرآن از یک دیگر ۲۵۹
۳-۲-۴-۵- تشکیل کرسیهای روششناسی آموزش قرآن ۲۵۹
۳-۲-۴-۶- ایجاد انسجام و وحدت رویه همه دروس با درس قرآن ۲۵۹
۳-۲-۴-۷- تدوین برنامه درسی اخلاق مدار ۲۶۰
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1400-08-13] [ 09:45:00 ب.ظ ]
|