۱۰۰

 

 

 

 

 

(منبع: یافته­های تحقیق)
همانطور که در جدول قابل مشاهده است، بیشترین درصد فراوانی مربوط به شرکتهایی با ۱۰ تا ۵۰ نفر کارکن با ۹/۳۹ درصد و کمترین درصد فراوانی مربوط به شرکتهایی با بیش از ۱۰۰ نفر کارکن با ۸/۱۷ درصد تعلق دارد.
۴-۳- آمار استنباطی
برای بررسی و تحلیل فرضیات تحقیق، از روش معادلات ساختاری با بهره گرفتن از نرم­افزار Lisrel بهره گرفته شده است. این روش، این امکان را فراهم می­ کند تا صحت فرضیه ­های تحقیق را مورد آزمون قرار داده و معنادار بودن ضرایب بدست آمده را نشان داد. ابتدا به بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق می­پردازیم و سپس مدل تحقیق و فرضیات آن را بررسی می­کنیم.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-۳-۱- بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق
برای بررسی و تحلیل وضعیت متغیرها از آزمون t-Student استفاده شده است. این آزمون این امکان را فراهم می­نماید تا با لحاظ کردن سطح معناداری (۰۵/۰>α)، بتوان معنادار بودن آن را بررسی و ارائه نمود. با توجه به اینکه در این تحقیق از نرم­افزار آماری SPSS استفاده شده است و با عنایت به اینکه این نرم­افزار پس از محاسبه آماره آزمون، سطح معناداری آن را ارائه می­ کند، در نتایج تحلیل­ها هرگاه سطح معناداری کمتر از ۰۵/۰ بوده است، این نتیجه حاصل شده است که فرض صفر آزمون مورد نظر مورد تأیید قرار نگرفته است و فرضیه محقق تأیید می­گردد. در ادامه، نتایج حاصل از آزمون­های آماری مورد استفاده آورده شده است. نتایج حاصل از آزمون تی استیودنت در زیر قابل مشاهده است.
وضعیت ادراکی جامعه مورد نظر در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات چگونه است؟
برای پاسخ به این سوال از آزمون تی تک نمونه ­ای استفاده گردید. نتایج حاصل در جدول قابل مشاهده است.
جدول ۱۰-۴- نتایج مربوط به آزمون t تک نمونه ­ای به اشتراک­گذاری اطلاعات

 

 

متغیر

 

میانگین

 

انحراف معیار

 

مقدار t

 

درجه آزادی

 

معناداری

 

فاصله اطمینان

 

 

 

حد بالا

 

حد پایین

 

 

 

به اشتراک گذاری اطلاعات

 

۳۳۷۴/۴

 

۳۷۴۱۸/

 

۶۳۳/۴۵

 

۱۶۲

 

۰۰/۰

 

۳۹۵۳/۱

 

۲۷۹۵/۱

 

 

 

(منبع: یافته­های تحقیق)
با توجه به نتایج به دست آمده در جدول ۴-۱۰ آماره آزمون برابر ۶۳۳/۴۵ است، پس می­توان گفت که مقدار به دست آمده در ناحیه بحرانی واقع نشده و نیز مقدار p-value (sig) برابر ۰۰۰/۰ است که از مقدار ۰۵/۰کوچک‌تر است و بنابراین فرض صفر رد می­ شود. همچنین حد بالا و پایین دارای مقادیر مثبت هستند، مشخص می­ شود که وضعیت به اشتراک گذاری اطلاعات در جامعه آماری مناسب است.
وضعیت ادراکی جامعه مورد نظر در مورد هماهنگی عملیاتی چگونه است؟
برای پاسخ به این سوال از آزمون تی تک نمونه ­ای استفاده گردید. نتایج حاصل در جدول قابل مشاهده است.
جدول ۱۱-۴- نتایج مربوط به آزمون t تک نمونه ­ای هماهنگی عملیاتی

 

 

متغیر

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...