۰۰۰/۱

 

۹۸/۰

 

۹۳/۰

 

۹۷۲/۰

 

CFI

 

 

 

۹۸/۰

 

۹۹/۰

 

۰۰۰/۱

 

۹۸/۰

 

۹۱/۰

 

۹۷/۰

 

IFI

 

 

 

نتایج حاصل ازاطلاعات ارائه شده در جدول ۴-۷ به شرح زیر می­باشد:

 

 

  • در توضیح مقدار کای­اسکوئر (CMIN) الگو و سطح معناداری آن لازم است ذکر شود که هر چه مقدار کای­اسکوئر کوچکتر باشد برازش الگو تدوین شده توسط پژوهشگر رضایت­بخش­تر و بهتر است.

 

 

 

    • یکی از معتبرترین شاخص­ هایی که برای بررسی برازندگی الگو به کار می­رود GFI یا شاخص نیکوئی برازش است. این شاخص را می­توان به عنوان مشخصه­ای مشابه Rدر رگرسیون چند متغیری در نظر گرفت . هرچه GFI نزدیکتر به ۰۰/۱ باشد الگو با داده ­ها برازش بهتری دارد. شاخص GFI برای الگو­های اندازه ­گیری بزرگتر از ۹۵/۰ می­باشد که نشان از برازش خوب داده ­ها از الگو دارد.

پایان نامه - مقاله - پروژه

 

 

 

  • شاخص برازش تطبیقی یا CFI یکی از شاخص­ های تطبیقی است که مقادیر بین ۹۰/۰تا ۹۵/۰ به عنوان قابل قبول بودن الگو و مقادیر بالاتر از ۹۵/۰ برای این شاخص به عنوان برازش بسیار خوب داده ­ها به الگو تفسیر می­ شود. مقدار CFI برای همه الگو­های اندازه ­گیری بزرگتر از ۹۵/۰ است که می­توان نتیجه گرفت که داده ­ها به خوبی از الگو­های اندازه ­گیری حمایت می­ کنند.

 

 

 

  • شاخص ریشه دوم میانگین مربعات خطای برآورد یا RMSEA نیز همانند شاخص RMR بر مبنای تحلیل ماتریس باقیمانده قرار دارد. الگو­های قابل قبول دارای مقدار ۰۸/۰ یا کوچکتر برای این شاخص هستند. برازش الگو­هایی که دارای مقادیر بالاتر از ۱/۰ هستند، ضعیف برآورد می­ شود. همانطور که در جدول ۴-۸ مشاهده می­ شود، مقدار این شاخص برای الگو­های اندازه ­گیری کمتر از ۰۸/۰ است که این شاخص نیز نشان از برازش خوب الگو­ها توسط داده ­ها دارد. در نهایت با توجه به مطالب بالا می­توان نتیجه گرفت که الگو­های اندازه ­گیری از برازش خوبی برخوردار هستند و به عبارتی شاخص­ های کلی این مورد را تایید می­ کنند که داده ­ها به خوبی از الگو­ها حمایت می­ کنند. در جدول ۴-۸ نتایج تحلیل عاملی تاییدی به همراه شاخص جزئی P برای آزمون قابل قبول بودن بارعاملی مربوط به هر سوال ارائه شده است.

 

 

جدول ۴-۸: نتایج تحلیل عاملی تاییدی

 

 

سوالات

 

بارعاملی

 

سطح معناداری

 

 

 

مدیریت دانش

 

 

 

 

 

 

 

۱٫شرکت دارای رویه های روشنی برای خلق و کسب دانش از منابع مختلفی همچون کارکنان ، مشتریان و …. می‌باشد

 

۷۹/۰

 

***

 

 

 

۲٫شرکت پاداش‌هایی را به خاطر ارائه ایده‌ها و دانش جدید برای کارکنان در نظر می‌گیرد

 

۸۲/۰

 

***

 

 

 

۳٫سیاست شرکت به گونه ای است که به کارکنان اجازه می‌دهد ایده های جدید را بدون ترس از مورد تمسخر قرار گرفتن مطرح کنند

 

۸۴/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...