با توجه به شاخص‌های برازش مدل که در جدول فوق ارائه شده، مقدار df/2x محاسبه شده ۳۲/۲ است ، وجود df/2x کوچکتر از ۳ نشان دهنده برازش مناسب مدل است ، همچنین تقریب ریشه خطای میانگین مجذورات (RMSEA) می‌بایستی کمتر از ۰۸/۰ باشد که در مدل ارائه شده این مقدار برابر ۰۲۹/۰ است. میزان مولفه‌های GFI و AGFI و CFI و NFI نیز باید بیشتر از ۹۰/۰ باشد که در مدل تحت بررسی به ترتیب برابر ۹۴/۰ و ۹۲/۰ و ۹۳/۰ و ۹۱/۰ است. همچنین مقدار RMR نیز بایستی باید کوچکتر از ۰۵/۰ باشد که در مدل تحت بررسی برابر ۰۳۱/۰ است ، با توجه به شاخص‌ها و خروجی‌های مدل سنجش شاخص‌های تحقیق به همراه گویه‌های سازنده‌اش می‌توان گفت، معرف‌های انتخاب شده برای سنجش شاخص‌های تحقیق از اعتبار لازم برخوردار است و به خوبی می‌توانند شاخص‌های تحقیق را بسنجند.
دانلود پایان نامه
در این قسمت از گزارش، یافته‌های اصلی تحقیق ارائه خواهند شد. گزارش در سه بخش تنظیم گردیده است. در بخش اول ابتدا سیمای آماری پاسخگویان (مشخصات دموگرافیک یا جمعیت شناختی) ارائه شده است تا پیش از ارائه نتایج، معلوم شود که اطلاعات تحقیق از چه کسانی گردآوری شده است. بنابراین، سیمای آماری پاسخگویان باید با نمونه آماری تحقیق مطابقت داشته باشد. که به منظور ارائه یافته‌های این بخش به خلاصه کردن اطلاعات در قالب جداول توزیع فراوانی، شاخص‌های آماری مرکزی (میانگین) و پراکندگی (انحراف معیار و دامنه تغییرات) با توجه به مقیاس سوالات پرسشنامه پرداخته شده است.
در بخش دوم از این فصل، داده‌های توصیفی راجع به پارامترهای اصلی یا همان شاخص‌های مورد اندازه‌گیری در این تحقیق ارائه شده ­اند تا زمینه‌ای باشند برای ارائه نتایج تحلیلی و جداول دو بعدی و به نوعی خواننده، این آمادگی را پیدا کند که نتایج ارائه شده در بخش سوم – که بخش اصلی این فصل تلقی می‌شود – را به درستی درک کند و با پایه اطلاعات تحلیلی بخش سوم در این بخش آشنا گردد. در این بخش محقق ابتدا شاخص‌های تحقیق را به کمک دستور کامیپوت از ترکیب سوالات سازنده ساخته و سپس به منظور سهولت در تفسیر به کمک دستور ریکود دامنه تغییرات به سه دسته تقسیم کرده است. پس از ارائه یافته‌های توصیفی شاخص‌های تحقیق، به گزارش یافته‌های سوالات (گویه‌های) سازنده شاخص‌های پژوهش در قالب جداول توزیع فراوانی پرداخته شده است.
بخش سوم این فصل به ارائه داده های تحلیلی و بررسی قبول یا رد فرضیات تحقیق با بهره گرفتن از روش‌های آماری و جداول دو بعدی خواهد پرداخت. در بخش یافته‌های تحلیلی (استنباطی) نیز با توجه به سطوح سنجش متغیرها و نوع فرضیات تحقیق، به کمک آزمون‌های آماری به آزمون هر یک از فرضیات تحقیق پرداخته شده است. لازم به ذکر است ابتدا به کمک آزمون همبستگی پیرسون به بررسی رابطه بین متغیرهای تحقیق پرداخته شده است تا مشخص شود که آیا بین آنها رابطه معناداری وجود دارد یا خیر؟ در ادامه به کمک دستور رگرسیون خطی به بررسی تأثیر متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته پرداخته شده است. و در نهایت نیز به کمک نرم افزار لیزرل به اجرای مدل مفهومی تحقیق پرداخته شده است تا ضمن برررسی فرضیات مدل و مشخص کردن تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم مولفه‌های نوستالژی بر تمایل به خرید، مشخص شود که آیا مدل مفهومی از برازش لازم برخوردار هست یا خیر؟
یافته‌های توصیفی
در ابتدای بحث توضیحاتی در مورد مشخصات عمومی پاسخگویان خواهد آمد و در ادامه به نتایج مربوط به نگرش آنها در ارتباط با هر یک از شاخص‌ها و گویه‌های تحقیق پرداخته می‌شود.
سیمای آماری جمعیت نمونه تحقیق(بخش اول)
جنسیت
نتایج حاصل از سنجش جنسیت گویای این مطلب است که، بیش از نیمی از پاسخگویان مورد مطالعه (۹/۶۱ درصد) مرد و ۱/۳۸ درصد نیز زن می‌باشند.
جدول ۴-۶: توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت

 

 

شرح

 

فراوانی

 

درصد

 

 

 

مرد

 

۱۹۲

 

۹/۶۱

 

 

 

زن

 

۱۱۸

 

۱/۳۸

 

 

 

جمع

 

۳۱۰

 

۱۰۰

 

 

 

سن
همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌شود، افرادی که در رده سنی ۲۳ تا ۲۵ سال هستند بیشترین فراوانی (۷/۳۹ درصد) و افرادی که در فاصله سنی بالای ۲۸ سال می‌باشند کمترین فراوانی را به خود اختصاص داده‌اند (۱۱ درصد). ۱/۲۶درصد پاسخگویان در فاصله سنی کمتر از ۲۳ سال و ۲/۲۳ درصد نیز در فاصله سنی ۲۶ تا ۲۸ سال قرار دارند.
جدول ۴-۷: توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن

 

 

شرح

 

فراوانی

 

درصد

 

 

 

کمتر از ۲۳ سال

 

۸۱

 

۱/۲۶

 

 

 

۲۵-۲۳ سال

 

۱۲۳

 

۷/۳۹

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...