ارائه ی مدلی جهت مقایسه سیستم های یکپارچه ی کامپیوتری ... |
با قابلیت مانیتورینگ، دید عملیاتی از کسبوکار شرکت ایجاد می شود. مشاهده و مرور کلی از فرآیندهای کسبوکار در زمان واقعی، یک تصویر فوری از عملکرد فرایند ایجاد می کند و باعث تصمیم گیری سریعتر و اقدامات اصلاحی بهتر می شود.
ARIS از تمام چرخهی عمر طراحی فرایند پشتیبانی می کند و می تواند بالای ۲۰۰ نوع مدل برای کمک به توصیف کل کسبوکار ایجاد نماید. مدلسازی فرآیندهای کسبوکار با زنجیرهی فرآیندهای رویداد محور و با استانداردهای BPMNو BPEL، ارزش افزوده زنجیرهای ایجاد می کنند.
تجزیهوتحلیل مدل و بهینهسازی، جستجو و گزارشگیری از قابلیت های ARIS هستند.
این نرمافزار قابلیت فعالسازی تکنولوژی ابری را دارد که با بهره گرفتن از یک محصول اضافی که در مخزن ARIS موجود است، به ارائه تواناییهای خود در ارتباطات و اتصالات با سایر نرمافزارها و سختافزارها می پردازد.
۴-۶- TIBCO [۶۴]
TIBCO محصولی از یک شرکت آمریکایی است که برای استفاده در محل و یا به عنوان بخشی از محیطهای محاسبات ابری در شرکتها مورد استفاده قرار میگیرد. این شرکت مدیریت اطلاعات، تصمیمات، فرآیندها و برنامه های کاربردی را در زمان واقعی برای بیش از ۴۰۰۰ مشتری با ارزش ۱/۵ میلیارد دلار را بر عهده دارد. TIBCO ActiveMatrix، یک پلت فرم فنآوری برای مدیریت فرایند کسبوکار و معماری سرویسگرا میباشد، که شامل محصولاتی برای ایجاد خدمات و یکپارچهسازی، سرویسهای توزیع و شبکه های داده، برنامه های کاربردی است.
ActiveMatrix یک پلتفرم کامل و پیچیده برای توسعه نرمافزار مدیریت فرایند کسبوکار و استقرار آن در سازمان میباشد. این نرمافزار می تواند به منظور توسعه، اجرا و مدیریت فرایند و مدیریت کار برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار گیرد. به کمک این نرمافزار:
تمام فرآیندهای انجام شده در سازمان در یک محیط ساده برای گسترش قابلیت های جدید در سازمان مدلسازی میشوند.
فرمهای مبتنی بر رابط کاربری ایجاد و مدیریت میشوند.
استفاده گسترده از قواعد کسبوکار
بهینهسازی از طریق تجزیهوتحلیل فرآیندها انجام می شود.
برنامه های مدیریت فرایند کسبوکار، خودکارسازی فرآیندهای کسبوکار را توسط کاربران، اجرایی می کند.
برنامه های کاربردی یکپارچهسازی نرمافزار شرکت، به طور خودکار فرآیندهای فنی و جریان داده ها را توسط برنامه های سازمانی اجرایی می کند.
کارشناسان کسبوکار و توسعهدهندگان فرایند، مقیاسپذیری مبتنی بر شبکه و قابلیت اطمینان را برای سازمان به ارمغان میآورند.
انعطافپذیری در انجام کار را ایجاد می کند و چگونگی مدیریت فرآیندها را نسبت به اهداف کسبوکار و تعهدات مشخص مینماید.
توانمندسازی ذینفعان و مالکیت در فرایند و مدیریت کسبوکار
کاهش هزینه از طریق توسعه، استقرار و مدیریت BPM و SOA و برنامه های کاربردی مرکب
سادهسازی فرآیندها و کاهش زمان انجام فرآیندها
افزایش عملکرد و بهرهوری فرآیندها
پشتیبانی از الگوهای گردش کار
قوانین و قابلیت های SOA مد نظر قرار میگیرد.
۴-۷- BonitaSoft[65]
BONITA BPM، یک نرمافزار منبع باز مدیریت فرایند کسبوکار و مجموعه گردش کار میباشد، که در سال ۲۰۰۱، در مؤسسه ملی فرانسه برای تحقیقات درعلوم کامپیوتر، به وجود آمده است. BonitaSoft به سرعت در حال رشد است و در امور مالی، منابع انسانی، فروش، بازاریابی، زنجیره تأمین، دولت الکترونیکی و … ، با بیش از ۱۴۰ نفر پرسنل در حال توسعه میباشد. این نرمافزارعلاوه بر نگاه فرایند محور، همچنین توجه ویژهای به نقشه سازمان، ساختار داده ها، ایجاد رابط کاربر، و ایجاد گزارشهای عملی دارد. این نرمافزار به عنوان سریعترین ارائه دهندهیBPM درجهان، بیش از ویژگیهایی از جمله ۳۷۵ مشتری و بیش از ۲۰،۰۰۰ شریک در سراسر دنیا دارد.
قابلیتهایی از جمله طراحی، مدلسازی،خودکارسازی، اندازه گیری، ارزیابی و بهینهسازی فرآیندهای کسبوکار در سازمانها با هر میزان بودجه که در اختیار سازمان میباشد در این نرمافزار موجود است. در این شرایط بهراحتی میتوان میان فرآیندها با هر سیستم IT اتصال ایجاد کرد و به تولید برنامه های کاربردی فرایند محور پرداخت که ماحصل آن تضمین منافع BPM برای سازمان میباشد.BONITA BPM دارای سه بخش اصلی میباشد:
BONITA STUDIO:
این نرمافزار به تحلیلگران کسبوکار و مخاطبان فنی اجازه میدهد، به صورت گرافیکی و با بهره گرفتن از استاندارد BPMN به تغییر فرآیندهای کسبوکار بپردازد. کاربر همچنین می تواند فرآیندها را به سایر بخشهای سیستم اطلاعات (مانند پیام، برنامه ریزی منابع سازمانی، مدیریت محتوای سازمانی، و پایگاه داده) بهمنظور تولید یک برنامه کسبوکار مستقل و تحت وب متصل کند. همچنین، کاربر می تواند بهراحتی به طراحی گرافیکی فرمها بپردازد. علاوه بر این، استودیو اجازه میدهد تا کاربر فرآیندها را با دیگر استانداردها و فنآوریها مانند XPDL یا jBPM طراحی کند.
BONITA ENGINE:
موتور مدیریت فرایند کسبوکار JAVA API است که اجازه میدهد کاربر با فرآیندها به صورت برنامه ریزی شده تعامل داشته باشد. در واقع توسعهدهندگان میتوانند جزئیات پیادهسازی سیستم را از طریق فرمهای تحت وب طراحی کنند و برای تولید برنامه های کاربردی مبتنی بر فرایند در اختیار دیگر کاربران قرار دهند.
:BONITA PORTAL
پورتال شخصی هر کابر میباشد که اجازه میدهد به تمام وظایف و نقشهای خود به صورت مشخص رسیدگی کند و از طریق یک رابط کاربری مانند ایمیل تحت وب با دیگر کاربران و فرآیندها، اعلامیهها، پیامها و دریافت گزارشات در ارتباط باشد. این نرمافزار را میتوان برای پروژه های مختلف مانند پروژه های گردش کار پیچیده، مدیریت زنجیره تأمین الکترونیک، دولت الکترونیک، منابع انسانی، مدیریت قرارداد و غیره مورد استفاده قرار داد.
موانع پیش رو در مدیریت فرایند کسبوکار، هزینه نرمافزار و استقرار آن در سازمان میباشد. محصول BPM در توسعه و یکپارچهسازی با سیستمهای دیگر بایستی انعطافپذیر باشد و همچنین، نوآوری در ایجاد مزایای مربوط بهBPM برای هر فرد در سازمان نیز می تواند، یکی دیگر از موانع سر راه سیستم باشد. BonitaSoft راه هایی برای غلبه بر این موانع ارائه میدهد و همچنین، مزایای زیادی نسبت به فروشندگان اختصاصی برای سازمان ایجاد می کند.
۴-۸- Appian Corporation[66]
Appian، مبتکر جهانی تکنولوژی ابری در مدیریت فرایند کسبوکار است. Appian Suite، ترکیبی از قدرت و سادگی را به کاربران کسبوکار، که نیاز به بهبود و تحول فرایند روی کامپیوترهای شخصی و یا از طریق دستگاههای تلفن همراه خود دارند، ارائه میدهد. سازمانهای تجاری و دولتی در سراسر جهان ازAppian برای افزایش چابکی و همکاری، و سرعت بخشیدن به عملکرد کسبوکارشان استفاده می کنند.
بیش از ۳ میلیون کاربر از ۱۰۰ شرکت و بازارهای گوناگون و کسبوکارهای کوچک و متوسط در سراسر دنیا، به Appian برای بهبود فرآیندهای کسبوکار خود اعتماد کرده اند.Appian BPM Suite را میتوان در تمام دستگاههای تلفن همراه و از طریق یک مرورگر وب در دسترس داشت. دفتر مرکزی Appian درایالات متحده آمریکا واقع شده است و خدمات حرفهای در سراسر جهان ارائه میدهد.
ویژگیها و قابلیتها:
رابط کسبوکار: مانیتورینگ شرکت بر فرآیندهای کسبوکار در زمانهای واقعی و نظارت بر رویدادهای کلیدی به گسترش مشارکت و همکاری در فرآیندها کمک می کند.
فرایند: طراحی، اجرا، مدیریت و بهینهسازی فرآیندهای کسبوکار با بهره گرفتن از BPMN در جهت مدلسازی فرایند و اجرای پلت فرم ساده.
قوانین: خودکارسازی، اجرا و اعمال سیاستهای ممیزی، در مرکز مدیریت باعث چابکی سیستم می شود.
پرتال: ایجاد داشبوردهای فرایند برای ارائه اطلاعات شخصی وتخصیص وظیفه به هر نقش در سازمان.
فرمها: ساخت فرمهای تحت وب پویا و تعاملی از طریق یک رابط خودکار، مانند فرمهای موجود در نرمافزار Adobe PDF وHTML .
تجزیهوتحلیل: تشخیص زمان واقعی عملکرد فرایند، ایجاد داشبوردهای مدیریتی جهت آنالیز کردن فرآیندها، گزارشدهی، شناسایی گلوگاههای فرایند و بهینهسازی کارایی فرآیندها.
محتوا: اشتراکگذاری، مدیریت و ذخیره اسناد مهم در فرآیندها و یکپارچهسازی آنها.
همکاری سازمانی: به اشتراکگذاری اطلاعات به سرعت در بین همه کاربران و تصمیم گیریهای دقیق
دسترسی به داده ها: اتصال به منابع داده های سازمانی و ساخت فرآیندهای جدید به مدیریت پایگاههای داده
یکپارچهسازی: ادغام و هماهنگی سیستمهای موجود سازمانی و خدمات تحت وب در مدلهای فرایند.
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1400-08-13] [ 08:29:00 ب.ظ ]
|