با قابلیت مانیتورینگ، دید عملیاتی از کسب­وکار شرکت ایجاد می­ شود. مشاهده و مرور کلی از فرآیندهای کسب­وکار در زمان واقعی، یک تصویر فوری از عملکرد فرایند ایجاد می­ کند و باعث تصمیم ­گیری سریع­تر و اقدامات اصلاحی بهتر می­ شود.
ARIS از تمام چرخه­ی عمر طراحی فرایند پشتیبانی می­ کند و می ­تواند بالای ۲۰۰ نوع مدل برای کمک به توصیف کل کسب­وکار ایجاد نماید. مدل­سازی فرآیندهای کسب­وکار با زنجیره­ی فرآیندهای رویداد محور و با استانداردهای BPMNو BPEL، ارزش افزوده زنجیره­ای ایجاد می­ کنند.
پایان نامه - مقاله - پروژه
تجزیه­وتحلیل مدل و بهینه­سازی، جستجو و گزارش­گیری از قابلیت ­های ARIS هستند.
این نرم­افزار قابلیت فعال­سازی تکنولوژی ابری را دارد که با بهره گرفتن از یک محصول اضافی که در مخزن ARIS موجود است، به ارائه­ توانایی­های خود در ارتباطات و اتصالات با سایر نرم­افزار­ها و سخت­افزار­ها می ­پردازد.
۴-۶- TIBCO [۶۴]
TIBCO محصولی از یک شرکت آمریکایی است که برای استفاده در محل و یا به عنوان بخشی از محیط­های محاسبات ابری در شرکت­ها مورد استفاده قرار می­گیرد. این شرکت مدیریت اطلاعات، تصمیمات، فرآیندها و برنامه ­های کاربردی را در زمان واقعی برای بیش از ۴۰۰۰ مشتری با ارزش ۱/۵ میلیارد دلار را بر عهده دارد. TIBCO ActiveMatrix، یک پلت فرم فن­آوری برای مدیریت فرایند کسب­وکار و معماری سرویس­گرا می­باشد، که شامل محصولاتی برای ایجاد خدمات و یکپارچه­سازی، سرویس­های توزیع و شبکه ­های داده، برنامه ­های کاربردی است.
ActiveMatrix یک پلت­فرم کامل و پیچیده برای توسعه نرم­افزار مدیریت فرایند کسب­وکار و استقرار آن در سازمان می­باشد. این نرم­افزار می ­تواند به منظور توسعه، اجرا و مدیریت فرایند و مدیریت کار برنامه ­های کاربردی مورد استفاده قرار گیرد. به کمک این نرم­افزار:
تمام فرآیندهای انجام شده در سازمان در یک محیط ساده برای گسترش قابلیت ­های جدید در سازمان مدل­سازی می­شوند.
فرم­های مبتنی بر رابط کاربری ایجاد و مدیریت می­شوند.
استفاده گسترده از قواعد کسب­وکار
بهینه­سازی از طریق تجزیه­وتحلیل فرآیندها انجام می­ شود.
برنامه ­های مدیریت فرایند کسب­وکار، خودکارسازی فرآیندهای کسب­وکار را توسط کاربران، اجرایی می­ کند.
برنامه ­های کاربردی یکپارچه­سازی نرم­افزار شرکت، به طور خودکار فرآیندهای فنی و جریان داده ­ها را توسط برنامه ­های سازمانی اجرایی می­ کند.
کارشناسان کسب­وکار و توسعه­دهندگان فرایند، مقیاس­پذیری مبتنی بر شبکه و قابلیت اطمینان را برای سازمان به ارمغان می­آورند.
انعطاف­پذیری در انجام کار را ایجاد می­ کند و چگونگی مدیریت فرآیندها را نسبت به اهداف کسب­وکار و تعهدات مشخص می­نماید.
توانمندسازی ذی­نفعان و مالکیت در فرایند و مدیریت کسب­وکار
کاهش هزینه از طریق توسعه، استقرار و مدیریت BPM و SOA و برنامه ­های کاربردی مرکب
ساده­سازی فرآیندها و کاهش زمان انجام فرآیندها
افزایش عملکرد و بهره­وری فرآیندها
پشتیبانی از الگوهای گردش کار
قوانین و قابلیت ­های SOA مد نظر قرار میگیرد.
۴-۷- BonitaSoft[65]
BONITA BPM، یک نرم­افزار منبع باز مدیریت فرایند کسب­وکار و مجموعه گردش کار می­باشد، که در سال ۲۰۰۱، در مؤسسه ملی فرانسه برای تحقیقات درعلوم کامپیوتر، به وجود آمده است. BonitaSoft به سرعت در حال رشد است و در امور مالی، منابع انسانی، فروش، بازاریابی، زنجیره تأمین، دولت الکترونیکی و … ، با بیش از ۱۴۰ نفر پرسنل در حال توسعه می­باشد. این نرم­افزارعلاوه بر نگاه فرایند محور، همچنین توجه ویژه­ای به نقشه سازمان، ساختار داده ­ها، ایجاد رابط کاربر، و ایجاد گزارش­های عملی دارد. این نرم­افزار به عنوان سریع­ترین ارائه دهنده­یBPM درجهان، بیش از ویژگی­هایی از جمله ۳۷۵ مشتری و بیش از ۲۰،۰۰۰ شریک در سراسر دنیا دارد.
قابلیت­هایی از جمله طراحی، مدل­سازی،خودکارسازی، اندازه ­گیری، ارزیابی و بهینه­سازی فرآیندهای کسب­وکار در سازمان­ها با هر میزان بودجه که در اختیار سازمان می­باشد در این نرم­افزار موجود است. در این شرایط به­راحتی می­توان میان فرآیندها با هر سیستم IT اتصال ایجاد کرد و به تولید برنامه ­های کاربردی فرایند محور پرداخت که ماحصل آن تضمین منافع BPM برای سازمان می­باشد.BONITA BPM دارای سه بخش اصلی می­باشد:
BONITA STUDIO:
این نرم­افزار به تحلیل­گران کسب­وکار و مخاطبان فنی اجازه می­دهد، به صورت گرافیکی و با بهره گرفتن از استاندارد BPMN به تغییر فرآیندهای کسب­وکار بپردازد. کاربر همچنین می ­تواند فرآیندها را به سایر بخش­های سیستم اطلاعات (مانند پیام، برنامه­ ریزی منابع سازمانی، مدیریت محتوای سازمانی، و پایگاه داده) به­منظور تولید یک برنامه کسب­وکار مستقل و تحت وب متصل کند. همچنین، کاربر می ­تواند به­راحتی به طراحی گرافیکی فرم­ها بپردازد. علاوه بر این، استودیو اجازه می­دهد تا کاربر فرآیندها را با دیگر استانداردها و فن­آوری­ها مانند XPDL یا jBPM طراحی کند.
BONITA ENGINE:
موتور مدیریت فرایند کسب­وکار JAVA API است که اجازه می­دهد کاربر با فرآیندها به صورت برنامه­ ریزی شده تعامل داشته باشد. در واقع توسعه­دهندگان می­توانند جزئیات پیاده­سازی سیستم را از طریق فرم­های تحت وب طراحی کنند و برای تولید برنامه ­های کاربردی مبتنی بر فرایند در اختیار دیگر کاربران قرار دهند.
:BONITA PORTAL
پورتال شخصی هر کابر می­باشد که اجازه می­دهد به تمام وظایف و نقش­های خود به­ صورت مشخص رسیدگی کند و از طریق یک رابط کاربری مانند ایمیل تحت وب با دیگر کاربران و فرآیندها، اعلامیه­ها، پیام­ها و دریافت گزارشات در ارتباط باشد. این نرم­افزار را می­توان برای پروژه­ های مختلف مانند پروژه­ های گردش کار پیچیده، مدیریت زنجیره تأمین الکترونیک، دولت الکترونیک، منابع انسانی، مدیریت قرارداد و غیره مورد استفاده قرار داد.
موانع پیش رو در مدیریت فرایند کسب­وکار، هزینه­ نرم­افزار و استقرار آن در سازمان می­باشد. محصول BPM در توسعه و یکپارچه­سازی با سیستم­های دیگر بایستی انعطاف­پذیر باشد و همچنین، نوآوری در ایجاد مزایای مربوط بهBPM برای هر فرد در سازمان نیز می ­تواند، یکی دیگر از موانع سر راه سیستم باشد. BonitaSoft راه ­هایی برای غلبه بر این موانع ارائه می­دهد و همچنین، مزایای زیادی نسبت به فروشندگان اختصاصی برای سازمان ایجاد می­ کند.
۴-۸- Appian Corporation[66]
Appian، مبتکر جهانی تکنولوژی ابری در مدیریت فرایند کسب­وکار است. Appian Suite، ترکیبی از قدرت و سادگی را به کاربران کسب­وکار، که نیاز به بهبود و تحول فرایند روی کامپیوترهای شخصی و یا از طریق دستگاه­های تلفن همراه خود دارند، ارائه می­دهد. سازمان­های تجاری و دولتی در سراسر جهان ازAppian برای افزایش چابکی و همکاری، و سرعت بخشیدن به عملکرد کسب­وکارشان استفاده می­ کنند.
بیش از ۳ میلیون کاربر از ۱۰۰ شرکت و بازارهای گوناگون و کسب­وکارهای کوچک و متوسط در سراسر دنیا، به Appian برای بهبود فرآیندهای کسب­وکار خود اعتماد کرده ­اند.Appian BPM Suite را می­توان در تمام دستگاه­های تلفن همراه و از طریق یک مرورگر وب در دسترس داشت. دفتر مرکزی Appian درایالات متحده آمریکا واقع شده است و خدمات حرفه­ای در سراسر جهان ارائه می­دهد.
ویژگی­ها و قابلیت­ها:
رابط کسب­وکار: مانیتورینگ شرکت بر فرآیندهای کسب­وکار در زمان­های واقعی و نظارت بر رویدادهای کلیدی به گسترش مشارکت و همکاری در فرآیندها کمک می­ کند.
فرایند: طراحی، اجرا، مدیریت و بهینه­سازی فرآیندهای کسب­وکار با بهره گرفتن از BPMN در جهت مدل­سازی فرایند و اجرای پلت فرم ساده.
قوانین: خودکارسازی، اجرا و اعمال سیاست­های ممیزی، در مرکز مدیریت باعث چابکی سیستم می­ شود.
پرتال: ایجاد داشبورد­های فرایند برای ارائه­ اطلاعات شخصی وتخصیص وظیفه به هر نقش در سازمان.
فرم­ها: ساخت فرم­های تحت وب پویا و تعاملی از طریق یک رابط خودکار، مانند فرم­های موجود در نرم­افزار Adobe PDF وHTML .
تجزیه­وتحلیل: تشخیص زمان واقعی عملکرد فرایند، ایجاد داشبوردهای مدیریتی جهت آنالیز کردن فرآیندها، گزارش­دهی، شناسایی گلوگاه­های فرایند و بهینه­سازی کارایی فرآیندها.
محتوا: اشتراک­گذاری، مدیریت و ذخیره اسناد مهم در فرآیندها و یکپارچه­سازی آن­ها.
همکاری سازمانی: به اشتراک­گذاری اطلاعات به سرعت در بین همه کاربران و تصمیم ­گیری­های دقیق
دسترسی به داده ­ها: اتصال به منابع داده ­های سازمانی و ساخت فرآیندهای جدید به مدیریت پایگاه­های داده
یکپارچه­سازی: ادغام و هماهنگی سیستم­های موجود سازمانی و خدمات تحت وب در مدل­های فرایند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...